Att coacha en bodybuildare

Sannas upplevelse av Alströmertrofén:

Jag tror att jag har haft världens snällaste “deff- man” här hemma. Han har bara varit trött.. Inte sådär lättirriterad och instängd som man kan tänka sig att dom flesta blir.. Jag har fått pyssla om honom när jag kunnat.

Sista veckan fick han massa massage. Jag färgade och klippte hans hår. Puffade kuddar. Bytte filmer i dvd:n.. Dagen innan tävlingen stod jag i köket hela dagen och bakade en massa gott! Vi åkte tillsammans och köpte godis på ett ställe där dom har massa naturgodis till lösgodispriser..  -Jag hör till dem som har fattat att naturgodis INTE är nyttigt - men jag gillar det ändå..! 

Lördag morgon. Innan tävling. Checka av packlistan och så bar det iväg. Christian var trött och lite seg i bollen.. Han försökte ha koll men jag fick be honom överlåta saker och ting till coachen ;)
På plats. Klockan 11 började “invigningen“. Det var lite ont om platser för de tävlande och vi bor ju så nära så vi åkte hem tills det närmade sig för Christians klass (långa) att gå upp. Han låg i sängen med benen i vädret -för att inte samla på sig vätska - och åt riskaka efter riskaka efter riskaka… Jag var så himla nervös hela dagen så jag fick inte ro att tänka på mat. Jag var otroligt orutinerad och tjuvstartade istället på mina bakverk när vi var hemma och vände där.. Ett par silviakakor slank ner i all hast… Sen for vi ner till “arenan” igen. Christian la sig för att vila backstage och jag rusade på dass för fjärde gången den dagen.. Det "roliga" är att en kille i samma rum som oss backstage klagade över att hans coach "släppte väder" hela tiden..hmm så magproblem kanske är en vanligt coach-åkomma?! HAHA

Jag hjälpte Christian att pumpa upp bakom scenen. Kändes bra. Såg bra ut! Han har en otroligt bra överkropp och en fin symmetri på kroppen! Det enda som inte kom fram var benen. Den förbannade vätskan alltså!! Det var lika dant för mig -båda- gångerna när jag tävlade… Hur ska man göra för att få hårda ben på scen??

Men han gjorde oerhört bra ifrån sig. Han var glad som fan och strålade riktigt. Jag var så stolt efteråt!! När han kom gåendes med sin bronsmedalj :)
 


Summa summarum av tävlingen; Bra ordnat av arrangörerna. Mycket publik =Jätteroligt!!
Jag måste ge cred till folk som coachar.. Vilket slit det är. Hålla koll på tider, platser, packning.. Se till att riskakorna går ner. Tajming för eventuella små drinkar eller vitargo-geggor. Upp pumpning. Psykisk peppning. Fy fasen vad nervös man blir!! Som tur är var det ingen färg eller olja att ordna med.. Själva tävlingsdagen är det nog värre att coacha än att tävla måste jag nog säga.. För som tävlande ska man bara kunna ligga med benen högt och lita till att coachen har koll. Bara att kliva upp när han/hon säger till och pumpa - sen ut på scen..! :) …

Men jag måste ändå avsluta med att faktiskt tala om att det också är riktigt riktigt roligt och ett oerhört ärofyllt uppdrag att få coacha en Bodybuilder!!

Ni får ge er till tåls - så ska Chrille göra ett eget inlägg han också. Om hur det var att tävla!!! 

Kommentarer
Postat av: Bella Eklund

Ge mig mailadressen så skickar jag över mina bilder på christian från alströmer, fotade faktiskt för att skicka dom till er. :)

2009-06-20 @ 12:35:58
URL: http://bellaeklund.blogg.se/
Postat av: Milla

Ojojoj dâ lillesyrran...jag som tyckte att jag aldrig uppdaterar min blogg. Ser att du inte heller är sâ aktiv pâ den punkten, haha!



Nu har jag iaf uppdaterat lite mer och hunnit gâ igenom kommentarerna.

Sv: Nej, mannen var inte i extas, hehe. Vi var tvugna att hâlla oss i skinnet. Vi var ju dâr som fôretagare. Det var mer jag som inte kunde hâlla händerna i styr och liknade en japan som var pâ semester, hihi! Sâ du tycker att jag ser representabel ut, gör jag inte det annars :p Det var vaaarmt kan jag sâga i "kostym" och strumpbyxer hela veckan. Klart att vi slirade runt pâ vâra produkter, har fler foton att lâgga upp...jag slirade tom runt i 12 cm:s klack, det du!!



PUSS

2009-07-06 @ 16:49:14
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: johanna

fin blogg! :D

2011-06-12 @ 17:53:34
URL: http://johannabergenstrahle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0